Directievaartuig Dolfijn

Het directievaartuig Dolfijn is de afgelopen jaren stelselmatig verbeterd en verkeert in zeer goede staat. Het schip is helemaal klaar voor haar volgende avontuur op de Europese binnenwateren met haar nieuwe eigenaar.

Bent u op zoek naar een compact (woon)schip of naar een directievaartuig met veel lichtinval en connectie met buiten? Kom dan zeker eens in Bruinisse bij de Dolfijn kijken.

K

Indeling

Vanuit de gangboorden kun je aan 2 zijden de compacte stuurhut betreden. De stuurhut heeft een overzichtelijk dashboard en prettig uitzicht over het voordek. Van hieruit bereik je de woonkamer met een dinette en ruime bank met vrij uitzicht door de grote ramen. Onder de banken is veel opbergruimte beschikbaar en deze kunnen ook worden omgebouwd naar een tweepersoonsbed. Verder naar achteren tref je de compacte keuken en badkamer aan. Het achterdek is overdekt met een vast dak en de wanden kunnen worden afgesloten door een tent.

Vanaf het voordek is het vooronder bereikbaar waar nog 2 slaapplaatsen met een wasbak zijn. Tussen het vooronder en de stuurhut is de machinekamer gevestigd.

K

Ligplaatsmogelijkheden en vaargebied

Het schip ligt regelmatig afgemeerd in jachthavens waar het perfect past door de beperkte afmetingen. Door de historische uitstraling zou het schip ook welkom zijn in de museumhavens.

Het vaargebied van dit schip is zeer groot en het voelt zich meer dan welkom in de Europese binnenwateren. De huidige eigenaren zijn zelfs het kanaal overgestoken. Doordat de lengte kleiner is dan 15 meter mag het zonder vaarbewijs bevaren worden.

 

 

K

Techniek

Het onderwaterschip is in 1990 vervangen door 5mm staal. In 2010 is de romp gezandstraald en voorzien van epoxy coating en antifouling. In 2007/2008 is de motor vervangen door een volledig gereviseerde 5 cilinder 90 pk Gardner met een nieuwe PRM 500 keerkoppeling.

De techniek bestaat verder uit een Vetus boegschroef van 55 kgf, elektrische ankerlier, Victron omvormer/lader van 3000 watt en een Kabola verwarming.

K

Geschiedenis van het schip

Het directievaartuig is in 1930 gebouwd in Duitsland en gebruikt als haven barkas in het vaargebied Hamburg-Sleeswijk Holstein. Tot 1948 is er weinig bekend van het schip, daarna was het in dienst van de WSA in Lavenburg Duitsland tot 1975. Sinds 1978 is het schip in eigendom van de vorige eigenaar en vanaf dat moment is de documentatie van de restauratie beschikbaar aan boord.

K

Enkele kenmerken van het schip

  • Gebouwd in 1930 in Duitsland als directievaartuig
  • Afmetingen van circa 13,8 x 3 meter
  • Diepgang ongeveer 1 meter
  • Onderwaterschip in 1990 vervangen en in 2010 gestraald
  • Gereviseerde 90 pk Gardner
  • PRM 500 keerkoppeling
  • Vetus 55 kgf boegschroef
  • Hydraulische besturing
  • Kabola cv ketel met radiator verwarming door het schip
  • 2x 200 liter dieseltank
  • 2x 200 liter watertank
  • Victron multiplus II 24-3000-70
  • Shurflo waterpomp
  • Whale gulper vuilwaterpomp
  • Warm water door de Kabola, motor en elektrisch element
  • Elektrische ankerlier
  • Elektrisch toilet en douche drainagepomp
  • Keuken voorzien van gas oven/grill, 2 pits fornuis, elektrische koelkast en vriezer
  • 2x marifoon
  • Boordnet van 12 en 230 Volt
  • Navigatieverlichting

Het directievaartuig Dolfijn staat te koop voor € 120.000,- k.k.

K

Aanvullende informatie

Over het woonschip hoeft geen overdrachtsbelasting te worden voldaan. Uw notaris kan u hier verder over informeren.

 Onze beschrijvingen zijn met de grootste zorg samengesteld, maar hieraan kunnen geen rechten worden ontleend. Het staat u vrij de afmetingen en gegevens te controleren tijdens een bezichtiging.