Woonschip Jac den Dulk met vaste ligplaats aan de Borneokade te Amsterdamoordrecht

Op de kop van het Borneo-eiland bieden wij een unieke kans voor de mensen die door het werk heen kunnen kijken. Het betreft een vaste ligplaats met een motorlogger met een ruim scala aan mogelijkheden. Wilt u op het water wonen en de regie hebben over uw waterwoning? Kom dan zeker eens langs.

De Jac den Dulk is een ruim (zee)schip van circa 34 x 6,5 meter met circa 200 m2 woonoppervlakte en met veel hoogte. Er is zeker werk aan de winkel, maar dat biedt de nieuwe eigenaar de mogelijkheid om het schip helemaal naar zijn stijl in te richten.

K

Omgeving

Het Borneo-eiland is een zeer gewild gebied binnen de ring van Amsterdam. Met 15 fietsminuten bent u al in het centrum van Amsterdam. Ook met de auto is via de Piet Hein tunnel de ring goed bereikbaar. Parkeren kan middels een parkeervergunning in de straat.

Met de sloep zijn de grachten binnendoor te bereiken of met de grotere bijboot zijn zonder brugverbinding de oranje sluizen bereikbaar. Daarnaast zijn alle denkbare voorzieningen te vinden in het oostelijk havengebied.

 

 

K

Ligplaats mogelijkheden

Er is een ligplaatsvergunning afgegeven door de gemeente Amsterdam in 1996. Deze vergunning is overdraagbaar naar de nieuwe eigenaar mits dit gebeurt in overleg met gemeente Amsterdam.

Op deze ligplaats in Amsterdam mag volgens het bestemmingsplan een woonschip afgemeerd worden van maximaal 40 x 6 meter. Het huidige schip met de afmetingen van 34 x 6,5 meter komt hiermee bijna aan de maximaal beschikbare m2.

De liggelden per jaar zijn ongeveer € 2.880 per jaar.

 

 

K

Geschiedenis

Het schip Jac Den Dulk/ SCH 195 is gebouwd in 1914 bij de werf Pannevis in Alphen aan den Rijn in opdracht van Jacob den Dulk. In 1927 is een 70 pk Brons motor geplaatst. Gedurende de 2e wereldoorlog is het schip gevorderd geweest door de Duitsers en in 1949 is het verlengd naar de huidige afmetingen. In 1952 is de Brons motor vervangen door de 240 pk Ruston motor welke nog steeds draaiend aanwezig is. In 1970 is het schip gestopt met de visserij en in 1988 in bezit gekomen van de huidige eigenaar. Het schip mag niet meer op de binnenwateren varen.

Het schip is onlangs naar de helling geweest waar het vlak is gekeurd en de noodzakelijke reparaties zijn uitgevoerd. Het vlakterapport en factuur zijn opvraagbaar voor geïnteresseerden.

 

K

Indeling

Op dit moment wordt alleen de oorspronkelijke opbouw gebruikt als leefruimte.  Hierin zijn een simpele zitkamer, keuken, stuurhut en navigatieruimte / slaapkamer gevestigd. Ook is van hieruit de machinekamer bereikbaar. Het laadruim is in gebruik voor opslag.

De nieuwe eigenaar kan het ruim, het vooronder en de achteropbouw naar eigen inzicht inrichten.

 

K

Enkele kenmerken van de woonark

  • Bouwjaar 1914
  • Afmetingen 34 x 6,5 meter
  • Recent vlakdikterapport
  • Werfbezoek maart 2023
  • Mogelijke woonoppervlakte van circa 200 m2
  • Overdraagbare ligplaatsvergunning
  • Liggelden van circa € 2.880,- per jaar

 Het schip is een van de ruwe diamanten aan de Borneokade die wacht op een nieuwe eigenaar die haar naar eigen inzicht verbouwt tot een prachtig woonschip. Aan de kade liggen diverse voorbeelden voor ideeën. Door de ligging op de kop van het Borneo-eiland heb je prachtig vrij uitzicht en weinig verkeer.

 

Over het woonschip hoeft geen overdrachtsbelasting te worden voldaan. Uw notaris kan u hier verder over informeren.

Onze beschrijvingen zijn met de grootste zorg samengesteld, maar hieraan kunnen geen rechten worden ontleend. Het staat u vrij de afmetingen en gegevens te controleren tijdens een bezichtiging.

Steeds meer gemeenten stellen een zelfbewoningsplicht in voor toekomstige eigenaren. Neem hiervoor contact op met de gemeente of dit voor u als toekomstige eigenaar ook van toepassing is.

 

Verkocht