Een unieke kans om europese wateren te verkennen met Njord

Bent u op zoek naar een uniek schip met veel binnenruimte? Dan is de Njord het schip om de Europese waterwegen mee te gaan verkennen.

Er is maar één Njord gemaakt op de werf in Echtenerbrug voor permanente bewoning en lange reizen. Door de slimme indeling is er veel binnenruimte met grote ramen van dubbelglas.

Het schip mag zonder vaarbewijs gevaren worden en is klaar voor een nieuwe eigenaar die haar meeneemt voor lange reizen.

 

 

K

Indeling

Via beide zijden kunt u de ruime stuurhut met een lekkere hoekbank betreden. Vanuit de hoekbank heeft u door de vele ramen vrij uitzicht over de omgeving. Naar voren toe daalt u af in de kombuis met keuken en ruime rondzit, waarbij er plek is voor maximaal 8 personen. Hier treft u ook de badkamer met toilet, douche en wastafel aan. Verder naar voren treft u de ruime mastercabin aan, met een ruim tweepersoonsbed (1.6 x 2 meter), 2 grote inbouwkasten en 5 kleinere kasten.

Vanuit de stuurhut kunt u ook naar achteren afdalen naar de gezellige woonkamer met eiken visgraatvloer en houtkachel. Van hieruit is een toiletruimte bereikbaar met daarachter de gastenhut met tweepersoonsbed. Ook hier heeft u voldoende stahoogte en daglicht door een groot raam. Vanuit de stuurhut is via een vloerluik de machinekamer bereikbaar met werkbank en voldoende ruimte rond de motor. Door het gehele schip is veel bergruimte onder de vloer en in de vaste kasten.

In de ankerbak en onder het achterdek is voldoende opslagmogelijkheid voor fenders, fietsen en BBQ.

K

Techniek

Het schip is zeer degelijk gebouwd op de werf Meerenpoort te Echtenerbrug. De voortstuwing wordt verzorgd door een Daf 615, welke onlangs (2022) groot onderhoud heeft gehad. In 2022 zijn er tevens een boeg en hekschroef geplaatst met afstandsbediening. Dit vergemakkelijkt het manoeuvreren van het schip in grote mate. Het interieur is goed geïsoleerd met schuim en sfeervol ingetimmerd met gebruik van kersenhout en grenen. De ramen zijn onlangs vervangen door kunststof profielen met dubbelglas van Topwindows.

Centrale verwarming vindt plaats door een Kabola cv ketel met ook een 80 liter boiler voor warm water. Er is airco aanwezig voor de slaapkamers, welke gekoeld wordt door buitenwater.

Het schip is ruim uitgerust met 2x een marifoon, GPS, hydraulisch stuurwerk, boeg- en hekschroef en Victron multiplus met accupakket.

Eventueel zou het schip nog kunnen worden uitgerust met tuigage en een kielmidzwaard om als zeiler de wateren te verkennen.

 

 

K

Enkele kenmerken van het schip

  • Bouwjaar 1999, te water 2000, gebouwd volgens CE-norm
  • Werf Meerenpoort te Echtenerbrug
  • Type Meerenpoort 1400
  • Ontworpen door Monday D-sign
  • Voorzien van “zeebrief en bijzondere meetbrief voor pleziervaartuigen”
  • Alle tekeningen en rekeningen van de nieuwbouw en vele jaren jaarlijks onderhoud bijgehouden
  • Afmetingen circa 14.00 m x 4.65 m
  • Diepgang circa 1.45 m
  • Doorvaarthoogte circa 3.50 m (mast gestreken)
  • Waterverplaatsing 30 ton
  • Brandstoftanks 2 x 750 liter,
  • Watertanks 2 x 600 liter,
  • Vuilwatertanks 2 x 950 liter
  • Romp is een dubbel knikspant
  • Kielzool is 12 mm staal, de onderste twee gangen 6 mm staal, de overige gangen en het dek 5 mm staal
  • De opbouw is 4 mm staal
  • Motor DAF 615 87 KW (groot onderhoud 2022) met twee koelvlakken in de onderste huidgangen.
  • Keerkoppeling PRM met Pythondrive
  • Hydraulische besturing
  • Dashboard met GPS, 2x marifoon, groot stuurwiel met hydraulische pomp. Log en elektronisch kompas werken niet optimaal
  • Victron Multiplus 24-2000-50 omvormer acculader
  • Keuken voorzien van dubbele spoelbak, koelkast, afzuigkap, gasoven, vierpits kookplaat en diverse kasten en opbergmogelijkheden
  • De boot is voorzien van een wasmachine en droger ingebouwd in een kast
  • Airconditioning in voorste slaapkamer en gastenverblijf
  • Combi ketel centrale verwarming van Kabola(onderhoud 2022) met 80 liter boiler
  • Kunststof raamkozijnen van TOPWINDOWS met dubbel glas uit 2015
  • Isolatie, romp en wanden 4cm hardschuim, plafonds 8cm hardschuim
  • Betimmering in kersenhout en grenen met vele LED-inbouwspots
  • Verfsysteem romp 1 component Epifanes multiforte, en dek en opbouw 2 component de IJssel
  • Boegschroef en hekschroef (nieuw 2022) Vetus BOWB 320 KGF met twee sets 48 volt 230AH Vetus nieuwe accu’s, proportioneel te bedienen en met afstandsbediening
  • In 2022 werfbeurt gehad (t.w.v. ± € 000,-) waarbij de nieuwe boeg- en hekschroef zijn ingebouwd, nieuwe antifouling en romp boven de waterlijn voorzien van nieuwe laklaag, schroef aangepast en gebalanceerd
  • Motor: nieuwe verstuivers, kleppen gesteld, blok intern professioneel gereinigd i.v.m. roken, grote motorbeurt met olie, filters vervangen en diverse koelwaterslangen vernieuwd, V-snaren en nieuwe RVS expansietank, nieuwe isolatiematrassen voor de uitlaat van de motor en CV-kachel van voor naar achter
  • 100 AMP dynamo gemonteerd i.v.m. extra accu’s voor boeg- en hekschroef, laadkabels vervangen voor zwaardere
  • Nieuwe ankerketting 40 meter gegalvaniseerd

Dit schip staat te koop voor € 160.000,- 

K

Aanvullende informatie

Over het schip hoeft geen overdrachtsbelasting te worden voldaan. Uw notaris kan u hier verder over informeren.

Onze beschrijvingen zijn met de grootste zorg samengesteld, maar hieraan kunnen geen rechten worden ontleend. Het staat u vrij de afmetingen en gegevens te controleren tijdens een bezichtiging.