Woonspits Virunga

Is de Virunga uw droomschip om de europese waterwegen te verkennen

en wilt u meer informatie neem dan vrijblijvend contact met ons op.

Deze met zorg verbouwde spits Virunga biedt de eigenaar de mogelijkheid om luxe de Europese waterwegen te verkennen.

In 2001 is deze zeer solide spits omgebouwd en afgewerkt met luxe materialen en biedt legio mogelijkheden.

Bent u op zoek naar een luxe woonspits? Kom dan eens in Meppel naar de Virunga kijken.

 

K

Indeling

Via de verlengde stuurhut heeft u een mooi uitzicht op de omgeving. Er is een lekkere bank voor het genieten van een kopje koffie in de ochtend. Via de trap daal je af naar de vernieuwde roef.

Via een andere trap loop je het oude laadruim binnen. Hier bevinden zich een ruime open keuken, verhoogd woonkamergedeelte met een riante badkamer en een grote slaapkamer. Onder de trap is veel opbergruimte en achter de keuken is een studeerkamer gevestigd. Hier is tevens een doorgang naar de ruime machinekamer.

K

Techniek

Het schip wordt voortgestuwd met een Cummins scheepsdiesel van 324 pk, gekoeld door een Blokland vlakkoeling. In de ruim opgezette machinekamer staat tevens Mitsubishi S4S generator van 30 kva. Boegschroef voorin het schip met stuwkracht van 325 kgf. De Virunga heeft acculaders en omvormers van Mastervolt voor het boordnet. Onlangs zijn een nieuwe diesel cv ketel en elektra cv ketel van Baxi geplaatst.

Het schip is in 2001 verbouwd volgens de hoogste normen met schuimisolatie, dubbel glas en hardhout afwerkingen.

K

Geschiedenis

De spits Virunga is in 1960 gebouwd bij scheepswerf De Durme in Tielrode met de afmetingen 38,8 x 5,07 meter. In eerste instantie met 2 voortstuwingsmotoren welke later is teruggebracht tot 1 motor de 6 cyinderl Cummins. Het schip heeft veel in kanalen tussen Nederland en Zuid Frankrijk, later ook regelmatig werk op de rijn. Voor werkzaamheden voor een bruggenproject in Basel is het schip ingekort naar 28,5 meter en is het vlak van de boeg tot de machinekamer vervangen door 12-16 mm platen(normaal is 7 mm) en extra spanten.  

 

K

Vaargebied

Door het inkorten naar <30 meter en de spitsenbreedte ontstaat een ruim vaargebied in de Europese waterwegen.

Tevens kan de stuurhut worden neergeklapt om een doorvaarthoogte van circa 3,3 meter te creëren. Hierdoor is het schip ideaal om de Europese waterwegen te ontdekken.

Hierbij nog enkele kenmerken:

  • Bouwjaar 1960 te Tielrode België
  • Afmetingen 28,5 x 5,07 x 1,25 meter
  • Zeer stevig vlak tot wel 16 mm
  •  Cummins scheepsdiesel van 324 pk
  • Mitsubishi S4S generator van 30 kva
  • Boegschroef met stuwkracht van 325 kgf
  • 2 acculaders van Mastervolt 75 amp
  • Omvormer van Mastervolt 2500 watt
  • Nieuwe Diesel en Elektra CV van Baxi
  • Icom MA-500TR AIS Transponder
  • Speck waterpomp
  • CVO/CBB is geldig tot 17 april 2027
  • Stahoogte van minimaal 2,2 meter
  • Doorvaarthoogte van 4,1 meter welke kan worden verlaagd naar 3,3 meter

 

Vraagprijs € 300.000,- k.k.

Bent u nieuwsgierig geworden en ziet u uzelf al zitten in de stuurhut met een kopje koffie? Kom dan zeker eens kijken in Meppel naar de Virunga.

Onze beschrijvingen zijn met de grootste zorg samengesteld, maar hieraan kunnen geen rechten worden ontleend. Het staat u vrij de afmetingen en gegevens te controleren tijdens een bezichtiging.